מה תפקידו של עורך דין אגודות שיתופיות?

ניר אביבי

בעוד עסקים רבים קונבנציונליים פועלים ומתנהלים ללא עזרה רבה מצד עורכי דין, אגודות שיתופיות זקוקות למומחיות ותמיכה משפטית באופן ייחודי. כדי לעשות זאת, תוכלו לפנות לעורך דין חוזים המתמחה בעניינים אלו.

מה תפקידו של עורך דין אגודות שיתופיות? |

תקנון האגודה השיתופית הינו מסמך משפטי בסיסי המנסח את מערכת היחסים, הזכויות והחובות שבין האגודה השיתופית כאורגן משפטי לבין חבריה, שיכולים למנות מספר רב של שותפים.

תקנון האגודה מלווה את האגודה השיתופית וממנו נגזרות כל זכויותיו וחובותיו של חבר האגודה השיתופית, ברבים מהמושבים בארץ מצוי תקנון היסטורי מעת הקמת האגודה השיתופית, הוראות אשר אינן רלבנטיות עוד.

עו"ד אגודות שיתופיות |

עורך דין אגודות שיתופיות עורכים שינויים, התאמות ותיקונים לנוסח תקנון האגודה, זאת על מנת לעדכן את תקנון האגודה לשינויים ולצרכים המתבקשים באגודה המשתנים מידי כמה שנים.

אגודה שיתופית שרוצה לחבר אליה עוד חברים לצורכי יזמות כאלה ואחרים, צריכה לעשות זאת יחד עם עורך דין בבנימינה המתמחה חוזים ואגודות שיתופיות, זאת כדי לאגן בתוכה את כל החוקים החלים על האגודה במקרים בהם השותפות נסדקת או מופרת על ידי אחד מהצדדים.

מהי אגודה שיתופית? |

אגודה שיתופית היא למעשה עמותה של עסקים, חקלאים, חוואים, או יצרנים עם אינטרסים דומים, מתוך כוונה כדי לשתף פעולה בשיווק, שילוח ומשאים ומתנים הקשורים לפעילותם הכללית, כדי למכור מוצרים ביעילות, ואז לשתף את הרווחים המבוססים על הייצור, הון או מאמץ מצד כל אחד.

כדי להיכנס יחד לאגודה שיתופית, חשוב להבין את היתרונות ובעיקר את החסרונות שיש בכך. אם אתם מעוניינים במהלך כזה, חשוב שתעשו זאת על ידי ניר אביבי עורך דין אגודות שיתופיות המוסמך לכך.

Default Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי שיטת EMDR ולמי היא מתאימה?
שיטת EMDR או בשמה המלא Eye Movement Desensitization and Reprocessing היא שיטה טיפולית המתבצעת באמצעות תנועות עיניים...
קרא עוד »
מאי 23, 2022
מחשבון מע״מ – הדרך הקלה לחשב
גובה המע״מ במדינת ישראל הנו 17% ולפי החוק במדינת ישראל כל לקוח שמשלם בעבור שירות או מוצר בגבולות...
קרא עוד »
מאי 27, 2022
מרבה לנהוג במהירות מופרזת? אלו הסיכונים
המאמר באדיבות דנה דוד כפי שאנחנו יודעים, בכל כביש ברחבי הארץ יש מהירות מסוימת בה מותר לנהוג. אם...
קרא עוד »
נוב 11, 2019