מרבה לנהוג במהירות מופרזת? אלו הסיכונים

דנה דוד

המאמר באדיבות דנה דוד

כפי שאנחנו יודעים, בכל כביש ברחבי הארץ יש מהירות מסוימת בה מותר לנהוג. אם חוצים את קו המהירות הזאת, אזי שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו מבצעים עבירת תנועה ולהיענש על כך. כך אנחנו יכולים למצוא מגבלות מהירות בנסיעה בכבישים עירוניים, בכבישים בינעירוניים, ואפילו בכבישי אגרה. מעת לעת המדינה מעדכנת את קצה המהירות המותר, בהתאם לתנאי הכביש ובהתאם לתנאים אחרים, על פי מחקרים שהיא עורכת.

נהיגה במהירות מופרזת זו אחת העבירות הנפוצות ביותר שיש, לא רק בישראל אלא בכלל. יש נהגים שמבצעים עבירה זו לא בכוונה, כאשר הם פשוט לוחצים על הגז ובמקרה נתפסים, יש מקרים בהם בנהג מבצע את העבירה בכוונה, מתוך מחשבה שאיש לא יכול לתפוס אותו, מתוך מחשבה שהוא יספיק להגיע אל המקום שהוא רוצה עוד בטרם תעבור במקום ניידת שתקלוט שהוא נוסע מעל המהירות המותרת. עם זאת צריך לזכור, המשטרה משתמשת לא רק בניידות אלא גם במצלמות ובכלים אחרים, חלקם מוכרים וגלויים לנהג, אחרים לא.

מה הם הסיכונים במהירות מופרזת

חשוב לומר, הסיכונים של נהיגה במהירות מופרזת, אינם קשורים אך ורק לנהג ובוודאי לא רק לענישה כלפיו במקרה של נהיגה במהירות כזו. כלומר, הנהג מסכן גם את הסביבה שלו, גם את האנשים שנמצאים ברכב יחד איתו, הולכי רגל, נהגים אחרים וגורמים שונים בסביבה. הסיכונים הם לא רק אך ורק במקרה של נהיגה במהירות מאוד מופרזת אלא אפילו אם מדובר ב-10 קמ"ש יותר מהמותר.

בראש ובראשונה הסיכון העיקרי הוא אובדן יכולת לשלוט ברכב. כאשר המדינה קובעת שבכביש מסוים מותר לנהוג עד מהירות מסוימת, היא עושה זאת אחרי עבודה של מחקרים שונים על פי תוואי הדרך, תנאי הדרך, על פי כמות המכוניות שעוברות בדרך ועוד. הרעיון הוא לדעת באיזו מהירות אפשר לנהוג במקום מבלי לאבד שליטה ומבלי לגרום נזק לגורמים שונים. אם נוסעים מהר מדי, אז אפשר לאבד שליטה על הרכב ולגרום לנזק משמעותי.

שנית, נהיגה במהירות מופרזת כפי שאנחנו יכולים להבין, מונעת כל אפשרות לבלום ולעצור כמו שצריך, מה שכמובן מסכן את הנהג וכן גורמים אחרים.

Default Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ועדה רפואית וביטוח לאומי – כך תתכוננו לקראתה
הליקויים הרפואיים, הנכויות ואחוזי הנכות שיוכרו בביטוח לאומי, הם שישפיעו על גובה הפיצויים עבור נפגעים...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
עובדות לגן ילדים
היום ניתן למצוא יותר ויותר גני ילדים, אשר מחפשים אחר סייעות מתאימות. בתקופה האחרונה ניתן לשמוע לא פעם...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
world 8 – הבחירה הכי טובה עבורנו 
כשאנחנו נוסעים לחו"ל, באופן טבעי, אנו עדיין רוצים לשמור על קשר עם האנשים שנשארו בארץ, בין אם זה בני...
קרא עוד »
יול 20, 2022