נזקי הצפה – מי משלם לכם על זה?

נזקי הצפה

הצפות עלולות לקרות עקב כמה גורמים, האחד פגעי הטבע במקרה של סערות חורפיות רציניות הכוללות גשמים ברד ורוחות אשר מובילות לכמויות גדולות של מים המציפים את כל הסביבה הגיאוגרפית. זהו מצב שאי אפשר כמעט להיערך אליו ובמקרים רבים המים הללו מציפים בתים רבים.

אופציה נוספת היא הצפה עקב גורמים פנימיים בדירה כמו פיצוץ של צינור מים היוצר נזילה משמעותית של כמות גדולה של מים מהצינור לרחבי הדירה. מקרים נוספים הם מכשירים חשמליים אשר יש בהם ליקוי נקודתי ולכן המים יוצאים מהמכשיר לרחבי הבית כמו לדוגמה מכונת כביסה או מדיח כלים.

הפעלת ביטוח דירה

הפעלת ביטוח דירה אחת לשנה ובאופן קבוע היא צורך חשוב כיוון שבמקרה של נזקי הצפה הנציגים של חברת הביטוח בוחנים את הממצאים ומעבירים פיצוי כספי כך שהמשפחה תשקם את ביתה. מי שאינו מפעיל ביטוח ולא מדובר באסון ארצי, יצטרך לספוג בעצמו את כל העלויות של שיפוץ הבית.

יש לכלול בפוליסת ביטוח הדירה כיסוי למבנה, כיסוי לתכולת הבית וכיסוי לנזקי מים בסכומים התואמים את ערכו של המבנה ושל תכולתו. פוליסה מסוג זה תכסה את ההוצאות במקרים של הצפות הנובעות מהציוד החשמלי או מהבעיה בצנרת.

ההתנהלות לאחר מקרה הצפה

במקרה של הצפה חשוב לתעד באופן מידי בסרטונים ובתמונות את המצב בבית, גובה המים, ההימצאות של המים בכל מקום ברחבי הדירה וגם במרתף אם קיים ובפירים של המעליות. במקביל יש לזמן בהקדם את השמאי של חברת הביטוח אשר יבחן את מה שקורה בדירה, יעריך את הנזקים ויעביר אישור לכיסוי העלויות הספציפיות בשל הנזק הישיר.

שמאי חברת הביטוח מאשר את הסעיפים אשר עקב ההצפה אין ברירה אלא לבצע אותם, החל בעלויות של החברה אשר מטפלת בפינוי כל המים, הפסולת שהצטברה, ייבוש הקירות והרצפה, הוצאת הרהיטים לשיפוץ ועוד.

כאשר מדובר בנזקים משמעותיים, חברת הביטוח תאשר שיפוץ כללי של הבית תוך מתן סכום ספציפי לכל תחום במעטפת השיפוץ כמו לסעיפי הריצוף, רכישת ריהוט, ציוד חשמלי וכו'.

קראו עוד על: עורך דין תביעות ביטוח

Default Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תוכנת קופה רושמת – לאילו עסקים זה מתאים
תוכנת קופה רושמת היא כלי מצוין לעסקים שצריכים לעקוב אחר המכירות והמלאי שלהם. הוא מתאים לחנויות...
קרא עוד »
מאי 17, 2023
פענוח ההתאמה של לימודי תכנות
בנוף של חינוך ופיתוח קריירה, העיסוק בלימודי תכנות צץ כדרך להזדמנויות רווחיות ולחדשנות טכנולוגית....
קרא עוד »
מרץ 26, 2024
נדל"ן בחול
נדל"ן הוא אחד הענפים החשובים והחזקים ביותר בעולם של היום. הוא ממלא תפקיד מכריע בחייהם של בני אדם ובעלי...
קרא עוד »
דצמ 01, 2022