מהן מזונות ילדים וכיצד מחשבים אותם

בית דין רבני

בני זוג שעומדים לפני תהליך גירושין, נאלצים לקבל לא מעט החלטות חשובות ולא פשוטות, כאשר אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר נוגעת לנושא המזונות. ישנם שני סוגי מזונות- מזונות אישה ומזונות ילדים. בשני המקרים, מדובר על סכום קבוע שמשולם אחת לחודש. החוק במדינת ישראל קובע כי הבעל חייב לשלם מזונות לילדים שלו אחת לחודש, בסכום מסוים שקובע בית המשפט. סכום זה אמור להספיק לכל הצרכים הבסיסיים שלהם, כולל מזון, ביגוד, שכר דירה, חינוך וטיפול רפואי. כמו כן, ישנם מזונות המיועדים לצורך תשלום על חוגים שונים או בילויים של הילד, מזונות אלו נקראים "צרכים מדין צדקה". עד גיל 6, האב מחויב לשלם הן על הצרכים ההכרחיים והן על צרכי המותרות של הילד, ללא קשר לרמת ההכנסה של האם. לאחר גיל 6, האב מחויב לשלם רק על הצרכים הבסיסיים של הילד.

מזונות ילדים – כל הדברים שמעולם לא סיפרו לכם

כאמור, ישנו קשר בין גיל הילד לבין סוג המזונות שהאב חייב לשלם. עד גיל 6- האב מחויב בשני סוגי המזונות. לאחר מכן, בגילאי 6 – 15, האב מחויב לשלם רק את המזונות המכסים את הצרכים הכרחיים ואילו בגילאי 15 – 18, הוא מחויב לשלם רק את המזונות המכסים את צרכי המותרות של הילד. יש לציין, כי במידה והאם מסוגלת לכך מבחינה כלכלית, היא אמורה גם כן להשתתף בהוצאות האלו. צעירים המשרתים בצבא למשל, לא מסוגלים ברוב הפעמים לכלכל את עצמם, לכן האב מחויב לשלם שליש מסכום המזונות ששולם עד גיל 18. כמובן שההורים יכולים להגיע ביניהם להסכמה על סכום גבוה יותר, רק לא לשכוח לעגן אותו בהסכם הגירושין.

סכום המזונות יכול להיקבע על ידי בית המשפט במידה ולא קיימת הסכמה בין ההורים, או שהם יכולים לסכם זאת בצורה עצמאית. כמו כן, במקרים בהם קיימת משמורת משותפת, האב אינו מחויב לשלם מזונות, אלא לפי יכולתו הכלכלית. בכל מקרה, חשוב להקפיד על הסכם ברור ומדויק, שלא ישאיר מקום לספק ויוכל לשמור על האינטרסים של שני הצדדים. מומלץ להיעזר בעורך דין גירושין שמתמחה בתחום.

Default Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יתרונות בשלטים מוארים יקרים לעומת שלט רגיל
שלטי חוצות הינם אחד מהדברים שמאפיינים את הרחוב הישראלי הטיפוסי ולא רק, ניתן גם לראות שלטי פרסום...
קרא עוד »
אוק 15, 2019
איך להרוויח כסף בשוק ההון
שוק ההון הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר. במאמר זה, נדון כיצד להרוויח כסף בשוק זה. שוק ההון הוא סקטור...
קרא עוד »
דצמ 16, 2022
כרטיס סים בינלאומי
כרטיס סים בינלאומי כמו world 8 הוא סוג הוא שבב קטן של כרטיס טלפון בתשלום מראש שניתן להשתמש בו בכל מדינה....
קרא עוד »
נוב 28, 2022